Nederlands loodswezen
Magazines
Jaarverslagen
Jubileum uitgaven
Wervingsbilboard
Brochures
Presentatiemateriaal
Fotografie
Nederlands Loodswezen is een organisatie die bijdraagt aan het veilig en vlot afhandelen van het scheepvaartverkeer. Hun voornaamste taak is het jaarlijks loodsen van de meer dan 90.000 loodsplichtige zeeschepen van en naar de Nederlandse en Vlaamse zeehavens. Hiervoor zijn ze 24 uur per dag inzetbaar onder alle weersomstandigheden.
Ontwikkel een communicatieconcept en communicatiemiddelen voor het Nederlands Loodswezen waarin het specialisme van het Loodswezen zichtbaar is. Het uitgangspunt: "de loods als middelpunt".
Voorwaarden:
1. Onderscheidend: het is herkenbaar, valt op, is aantrekkelijk en anders dan anderen. De onvoorspelbaarheid van de zee – de professionaliteit van de Loods als rots in de branding.
2. Relevant: het merk en zijn belofte zijn relevant. Het appelleert aan waarden en behoeften die klanten belangrijk vinden. Het merk doet ertoe, maakt het verschil. Betrouwbaar en deskundig als enige in Nederland.
3. Geloofwaardig: maakt zijn belofte waar. Met een eigen vloot zijn ze 24/7 beschikbaar. Naast de vormgeving is de beeldtaal belangrijk. Voor de fotografie is er een fotograaf met zeebenen nodig die het verhaal vastlegt van de loods en zijn omgeving met de zee die altijd zorgt voor een groot avontuur.
Het ontwikkelde communicatieconcept is middels de vormgeving doorgevoerd op alle communicatie middelen zoals o.a. internationaal magazine (Engelstalig), jaarverslagen, brochures, personeelsadvertenties, etc.