



Bij de burg
Positionering
Naam ontwikkeling ( hoofd en Sub Brands)
Huisstijl(en)
Buitenreclame
Advertising
Content
Specials (menu en schapkaarten, flyers enz.)
Fotografie
bijdeburg.nl
Gastvrij zijn, gulheid in het onthalen van gasten, hartelijkheid en warm. Dat is hetgeen waar de Burg Horeca naar streeft in hun restaurant. Passie voor het vak, elke dag een topprestatie willen neerzetten. Elke gast die tevreden, verrast, blij, dankbaar en voldaan de zaak verlaat geeft zo’n fijn en blij gevoel. En dat doen ze al sinds 1860.
Ontwikkel een nieuwe identiteit en positionering. Opvallend, onderscheidend, professioneel en gastvrij. Spraakmakend horecaconcept die voorzien is van een verhaal en boodschap voor diversen doelgroepen. En met synergie tussen de diversen diensten en producten.
Het concept lag om de hoek, we moesten het alleen nog even ontdekken. In de wandelgang heeft men het over “bij de Burg”. Of het nou gaat om, we gaan vanavond lekker uit eten “bij de Burg” of we hebben een heerlijke avond gehad “bij de Burg”. Met dit concept benoemen we in de communicatie elke keer de hoofd- en de individuele sub-brand. Deze staat voor kwaliteit, gastvrijheid en exclusiviteit.
Merkenarchitectuur
Monolitisch branding
Bij het gebruik van de monolitische identiteit gebruikt de organisatie één naam en huisstijl voor alle producten en/ of diensten. De naam van de onderneming is tevens de merknaam op alle producten en diensten.
Voordeel is één visuele uitstraling naar buiten. Dus uniforme identiteit en herkenning.
Nadelen zijn door de hoge mate van uniformaliteit weinig mogelijkheden voor differentiatie naar verschillende marktsegmenten. De hele organisatie is in gevaar als een onderdeel slecht presteert.
Nieuwe identiteitsstructuur Endorsed (afzender-identiteit)
Bij een endorsed identiteit is sprake van een hoofd- en een afzendermerk (de endorser)
Een organisatie brengt een aantal activiteiten onder haar eigen naam naar buiten. Daarnaast is het de afzonderlijke divisies toegestaan onder die naam te opereren. Het mag ook een andere naam zijn, maar met een gelijke visuele stijl. Het afzendermerk, vaak de bedrijfsnaam, geeft vanaf de achtergrond een garantie aan het hoofdmerk.
Voordelen in het geval van de Burg (Horeca) is dat de merken profiteren van elkaar en elkaar versterken. Daarnaast heeft elk afzonderlijk merk vaak een eigen doelgroep en gericht kan reageren in de communicatie. Maar het biedt ook kansen voor Joint-promotion (acties). Een ander voordeel is dat het introduceren van nieuw endorsed merk (Hotel o.i.d ) eenvoudiger en goedkoper zijn.