Merkportfolio

Hoe behoud je samenhang van merken tot het moedermerk? 

Een merkenportfolio is de verzameling van merken van een organisatie.  Maar al te vaak is zo’n portfolio ontstaan door de jaren heen. Bijvoorbeeld door overname, fusie of groei in het productaanbod of de dienstverlening.

Het gevaar van een grote merkenportfolio is dat de samenhang van al die merken tot het moedermerk onduidelijk wordt. Daarnaast kost het in de markt zetten en houden van meer merken ook meer werk en geld.

Een goede strategie in het samenstellen van een merkenportfolio is daarom van belang. Er zijn drie keuzes: Monolitisch (één naam en één visuele identiteit voor álle producten, Philips),  Endorsement (een hoofdmerk en een afzendermerk, is een product van ....) of Branded Identity (de verschillende merken hebben een eigen identiteit).

Maar wat is nu de juiste strategie voor het bedrijf of de organisatie? Welnu, dat is alleen samen te bepalen, we gaan hier samen naar op zoek. Want een merkenportfolio samenstellen en het onderhouden ervan is samen wikken en wegen.

Welke keuze maakt het merk, monolitish, endorse of branded?

Branding en rebranding by TheSign Merkenbouwers

Vraag onze brochure aan

TheSign Merkenbouwer reclame- marketingbureau online en offline

MEER RESULTAAT?

LAAT MIJ MEEDENKEN