Een merkenportfolio is de verzameling van merken van een organisatie. Belangrijk hierbij is de samenhang van merken tot het moedermerk

Merkportfolio

Hoe behoud je samenhang van merken tot het moedermerk? 

Een merkenportfolio is de verzameling van merken van een organisatie.  Maar al te vaak is zo’n portfolio ontstaan door de jaren heen. Bijvoorbeeld door overname, fusie of groei in het productaanbod of de dienstverlening.

Het gevaar van een grote merkenportfolio is dat de samenhang van al die merken tot het moedermerk onduidelijk wordt. Daarnaast kost het in de markt zetten en houden van meer merken ook meer werk en geld.

Een goede strategie in het samenstellen van een merkenportfolio is daarom van belang. U heeft hierbij drie keuzes: Monolitisch (één naam en één visuele identiteit voor álle producten, Philips),  Endorsement (een hoofdmerk en een afzendermerk, is een product van ....) of Branded Identity (de verschillende merken hebben een eigen identiteit).

Maar wat is nu de juiste strategie voor u? Welnu, dat is alleen samen te bepalen. Want een merkenportfolio samenstellen en het onderhouden ervan is samen wikken en wegen.

Welke keuze maakt het merk, monolitish, endorse of branded?

ONZE BROCHURE

Zegt een beeld meer dan duizend woorden? Dan is het de hoogste tijd om onze brochure met werken voor merken te bekijken. Spreekt het aan? Dan maken we graag een afspraak.

Button met contact informatie over TheSign Merkenbouwer Heerhugowaard - regio Alkmaar
MEER RESULTAAT?
LAAT MIJ MEEDENKEN
Door op deze button te klikken kun je de brochure van TheSign aanvragen